Altres ens de recerca i de transferència o grups SGR d'altres Universitats/Departaments on participen professors del Departament d'Enginyeria Química

AMPC

L’objectiu del grup és l’estudi de material d’interès històric, arqueològic, artístic i de patrimoni cultural, utilitzant tècniques d’anàlisi química i grans equips científics.

BIOPHYTO

El grup de recerca és consolidat. Sorgeix de la col·laboració entre la UB i la UPC (des de les condicions de producció fins la caracterització en aliments) per tal de tancar el cercle entre tots els aspectes implicats.

CRESCA

Desenvolupa la seva activitat tant en la recerca bàsica i aplicada com en la formació especialitzada en el camp de la seguretat i control alimentari.

ENGIBIO

L’objectiu general del grup de recerca Engibio és el desenvolupament de processos biotecnològics amb un elevat nivell d’aplicació i una ràpida transferència de resultats a la indústria.

ENGMOL

Desenvolupa la seva tasca en l’àmbit de la modelització molecular i participa en forma de col·laboracions amb diferents empreses farmacèutiques.

LCMA

Desenvolupa la seva activitat en el camp del medi ambient atmosfèric amb el disseny de metodologies.

LEIPN

Estudia l'estructura, aplicacions i caracterització electroquímica de pel·lícules nanomètriques; pel·lícules biomimètiques; l'electrodeposició i la caracterització amb eines nanomètriques.

MACROM

Desenvolupa la seva activitat en l'àmbit del coneixement de l'estructura tridimensional de les molècules.